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IT & SNS/UI&UX

LAWS OF UX

UX Design이나 그와 관련된 유사한 일을 하는 이들이라면 한번 봐 두면 좋을 내용이 있어 소개합니다.

아래 소개 자료는 Jon Yablonski에 의해 만들어졌으며, 상세 내용은 관련 사이트(https://lawsofux.com/)에서 확인하세요

일부 자료는 위키피디아(https://en.wikipedia.org) 자료를 인용하였으며, 번역이 매끄럽지 않을 수 있습니다.

 

각 항목의 상세 내용은 링크를 통해서 확인할 수 있습니다. 

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LAWS OF UX

Laws of UX는 UX 디자이너가 사용자 인터페이스를 구축 할 때 고려할 수 있는 최대 값과 원칙의 모음입니다.

 

01. Aesthetic Usability Effect 

Users often perceive aesthetically pleasing design as design that’s more usable.

사용자는 종종보다 유용한 디자인으로 미적으로 유쾌한 디자인을 인식합니다.

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02. Doherty Threshold

Productivity soars when a computer and its users interact at a pace (<400ms) that ensures that neither has to wait on the other.

사용자의 관심를 유지하고 생산성을 높이기 위해 400ms 이내에 시스템 피드백을 제공하십시오.

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03. Fitts’s Law

The time to acquire a target is a function of the distance to and size of the target.

목표물을 획득하는 시간은 목표물까지의 거리와 크기의 함수입니다.

 

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04. Hick’s Law

The time it takes to make a decision increases with the number and complexity of choices.

선택하는 횟수와 복잡성에 따라 의사 결정에 걸리는 시간이 늘어납니다.

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05. Jakob’s Law

Users spend most of their time on other sites. This means that users prefer your site to work the same way as all the other sites they already know.

사용자는 대부분의 시간을 다른 사이트에서 보냅니다. 즉, 사용자는 이미 알고있는 다른 모든 사이트와 동일한 방식으로 사이트를 운영하는 것을 선호합니다.

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06. Law of Common Region

Elements tend to be perceived into groups if they are sharing an area with a clearly defined boundary.

요소는 경계가 명확하게 정의 된 영역을 공유하는 경우 그룹으로 인식되는 경향이 있습니다.

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07. Law of Prägnanz

People will perceive and interpret ambiguous or complex images as the simplest form possible, because it is the interpretation that requires the least cognitive effort of us.

사람들은 모호하거나 복잡한 이미지를 가능한 가장 단순한 형태로 인식하고 해석 할 것입니다. 왜냐하면 그것은 우리의 최소한의 인지 노력이 필요한 해석이기 때문입니다.

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08. Law of Proximity

Objects that are near, or proximate to each other, tend to be grouped together.

서로 가까이 있거나 서로 가까운 물체는 함께 그룹화되는 경향이 있습니다.

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09. Law of Similarity

The human eye tends to perceive similar elements in a design as a complete picture, shape, or group, even if those elements are separated.

사람의 눈은 디자인에서 요소가 분리되어 있어도 완전한 그림, 모양 또는 그룹으로 유사한 요소를 인식하는 경향이 있습니다.

 

 

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10. Law of Uniform Connectedness

Elements that are visually connected are perceived as more related than elements with no connection.

시각적으로 연결된 요소는 연결되지 않은 요소보다 관련성이 높은 것으로 인식됩니다.

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11. Miller’s Law

The average person can only keep 7 (plus or minus 2) items in their working memory.

보통 사람은 작업 메모리에 7 개 (플러스 또는 마이너스 2) 만 보관할 수 있습니다.

묶음은 콘텐츠 그룹을 관리 가능한 방식으로 제공하는 효과적인 방법입니다. 한 번에 5-9 개 항목으로 콘텐츠를 구성하십시오.

 

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12. Occam’s Razor

Among competing hypotheses that predict equally well, the one with the fewest assumptions should be selected.

똑같이 잘 예측하는 경쟁 가설 중에서 가정이 가장 적은 가설을 선택해야합니다.

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13. Pareto Principle

The Pareto principle states that, for many events, roughly 80% of the effects come from 20% of the causes.

파레토 원칙은 많은 사건에서 약 80 %의 효과가 20 %의 원인에서 비롯된 것이라고 말합니다.

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14. Parkinson’s Law

Any task will inflate until all of the available time is spent.

사용 가능한 모든 시간이 소비 될 때까지 모든 작업이 팽창됩니다.

 

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15. Peak-End Rule

People judge an experience largely based on how they felt at its peak and at its end, rather than the total sum or average of every moment of the experience.

사람들은 경험의 모든 순간의 총합이나 평균이 아니라 최고점과 최종 점에서 느꼈던 감정에 따라 주로 경험을 판단합니다.

 

16. Postel’s Law

Be liberal in what you accept, and conservative in what you send.

당신이 받아들이는 것에 대해 자유롭고 당신이 보내는 것에 대해 보수적이어야합니다.

 

17. Serial Position Effect

Users have a propensity to best remember the first and last items in a series.

사용자는 시리즈의 첫 번째 항목과 마지막 항목을 가장 잘 기억하는 경향이 있습니다.

 

18. Tesler’s Law

Tesler's Law, also known as The Law of Conservation of Complexity, states that for any system there is a certain amount of complexity which cannot be reduced.

복잡성 보존법으로도 알려진 Tesler의 법칙은 어떤 시스템에 대해서도 어느 정도의 복잡성이 감소 될 수 없다고 명시하고 있습니다.

 

19. Von Restorff Effect

The Von Restorff effect, also known as The Isolation Effect, predicts that when multiple similar objects are present, the one that differs from the rest is most likely to be remembered.

격리 효과라고도하는 Von Restorff 효과는 여러 개의 유사한 물체가 존재할 때 나머지 물체와 다른 물체가 가장 많이 기억 될 것으로 예측합니다.

 

20. Zeigarnik Effect

People remember uncompleted or interrupted tasks better than completed tasks.

사람들은 완료된 작업보다 완료되지 않거나 중단 된 작업을 더 잘 기억합니다.

 

 

 

 

참고

 

UI / UX 디자이너가 알아야 할 심리학 원칙